Fraksiyonel Lazer

Akustik Dalga Terapisi Novar Poliklinik

Leke, Yanık ve Kesik İzlerine Çözüm

Vücutta oluşan sivilce, akne, yanık ve kesik lekelerinin tedavisinde son dönemde fraksiyonel lazer kullanılmaktadır. Bu yöntem sadece leke tedavisinde kullanılmakla kalmayıp, aynı zamanda cilt çatlaklarının onarılmasına da yardımcı olmaktadır.

Cilt çatlaklarının en çok oluştuğu bölgelerin başında kalça, karın, meme ve basen bölgeleri gelmektedir. Fraksiyonel lazer uygulamasının çatlak tedavisinde kullanıldığı durumlarda ortalama üç seansta başarılı sonuçlar verdiği bilinmektedir.

Cilt izlerinin çok sayıda nedeni olabilmektedir. Ergenlik sürecinde sivilceler insan vücudunun en büyük düşmanlarından birisi olmaktadır. Sivilceler geçse bile vücutta izleri kalabilmektedir. Fraksiyonel lazer teknolojisinin en fazla kullanıldığı rahatsızlıkların başında sivilce izleri gelmektedir. Birkaç seanslık uygulamanın ardından vücuttaki lekeler gözle görülür derecede azalacaktır.

FDA Onaylı

Fraksiyonel lazer tedavisi Amerika’daki en etkili sağlık kurumlarından birisi olan FDA tarafından onaylanmıştır. Bundan dolayı dünyanın dört bir yanında bu teknoloji leke ve iz tedavilerinde güvenli bir şekilde kullanılmaktadır.

Ayrıca fraksiyonel lazer teknolojisine ilişkin son yıllarda çok sayıda bilimsel yayın yapılmıştır. Uluslar arası hakemli akademik dergilerde yayımlanan makalelerde fraksiyonel lazer teknolojisinin faydalarından bahsedilmektedir.

Avantajları Nelerdir?

Fraksiyonel lazer teknolojisinin çok sayıda avantajı bulunmaktadır. Öncelikle bu tedavi yönteminde doku tamamen tahrip olmamaktadır. Böylece dokulardaki reaksiyonların büyük ölçüde önüne geçilmiş olmaktadır. Bu teknolojide ağrı hissi çok azdır.

Yapılan araştırmalarda ağrı hissettiğini söyleyen kişilerin oranı oldukça küçüktür. Fraksiyonellazer teknolojisi cerrahi bir müdahale olmadığı için enfeksiyon riski taşımamaktadır. Önemli avantajlarından bir başkası kısa sürede iyileşme sağlıyor olmasıdır. İyileşme süresinin kısa olması gündelik hayatın akışını aynı şekilde sürmesini sağlamaktadır.

Klasik Ablatif Lazerlere Alternatif

Fraksiyonellazer teknolojisi klasik ablatif lazerlere alternatif yaratmıştır. Fraksiyonel lazerlere olan ilginin her geçen gün artması ablatif lazerlerin kullanım oranını azaltmaktadır. Artık leke ve iz tedavilerinde en çok kullanılan yöntem fraksiyonellazer teknolojisi olmuştur.

Böylesine köklü bir değişim yaşanması, fraksiyonel lazer teknolojisinin dermatolojik uygulamalarda başarılı sonuçlar vermesinden kaynaklanmaktadır. Fraksiyonellazer teknolojisinin alternatiflerinden birisi erbiyum yağ lazerleridir. Fakat erbiyum yağ lazerleri cildin alt katmanlarına inme konusunda fraksiyonel lazerler kadar başarılı değildir.