Lazerle Çatlak Tedavisi

Lazerle Çatlak Tedavisi İzmir - Novar Poliklinik

Çatlak Oluşumunun Nedenleri

İnsan vücudunda çatlak oluşumlarının çok sayıda nedeni vardır. Bunlardan en önemlisi ani kilo almak ve ani kilo vermektedir. Özellikle hamilelik dönemindeki kadınlarda ani kilo almalar meydana gelir. Bu durum vücutta çatlakların oluşumuna neden olmaktadır.

Hamilelik sonrasında alınan kiloların verilmesi de çatlaklara neden olabilir. Çatlak oluşumunun yoğun bir şekilde görüldüğü bir başka dönem ergenlik dönemidir. Ergenlik döneminde özellikle boy uzaması sırasında vücutta çatlaklar meydana gelmektedir.

Kasların aşırı derecede ani gelişimi çatlaklara neden olabilmektedir. Ayrıca kullanılan bazı hormonsal ilaçlar (doğum kontrol hapı vb.) çatlaklara neden olabilmektedir. Nedeni ne olursa olsun vücudun farklı bölgelerinde oluşan çatlaklardan lazerle çatlak tedavisi sayesinde kurtulmak mümkündür.

Lazerle Çatlak Tedavisi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Lazerle çatlak tedavisinin yapılması için belli bir dönem şartı yoktur. Çatlak rahatsızlığı olan kişiler istedikleri zaman lazerle çatlak tedavisi yöntemine başvurabilirler.

Fakat kış aylarında bu tedaviye başvurmak daha iyi olacaktır. Çünkü yazın güneşin yakıcı etkisi lazer tedavisinin uygulandığı bölgeye zarar verebilir.

Eğer yazın lazerle çatlak tedavisi yapılacaksa doğrudan güneş ışınlarına maruz kalmaktan mutlak surette kaçınılmalıdır. Zorunlu durumlarda güneşli saatlerde dışarıya çıkılacaksa koruyucu kıyafet kullanılmalı ve doktorun tavsiye ettiği şekilde güneş kremi sürülmelidir.

Seans Sayısı

Çatlak tedavisinin lazerle yapılması durumunda seans sayısını hastanın vücudundaki çatlaklar belirleyecektir. Seanslar arasında üç dört haftalık boşluklar olmaktadır.

Bazı çatlaklara bir ya da iki seansla başarılı müdahaleler yapılabiliyorken bazı çatlaklara ise beş altı seanslık uygulama yapılması gerekebilmektedir. Seans sayısının belirlenmesinde çatlakların oluştuğu zaman ve çatlakların rengi de etkilidir. Mor ve kırmızı çatlaklar yeni oluşmuştur. Eski oluşumlu çatlaklar zamanla beyaz rengini almaktadır.

Yeni oluşmuş çatlakların iyileşmesi çok daha kolay olmaktadır.

Çatlaklara Karşı En Etkili Yöntem: Lazer

Son yıllarda insan vücudunda oluşan çatlakların tedavisinde en etkili yöntem lazer tedavisidir. FDA tarafından onaylanmış olan bu yöntem kısa sürede etkili çözümler üretmektedir.

Lazerle birlikte cildin hemen altında ısı kanalları oluşmaktadır. Bu ısı kanalları onarıcı mekanizmaların tetiklenmesini sağlar. Böylece cilt yara olarak algıladığı ısı hasarına karşı elastin ve kolajen sentezine başlar. Bütün bunların ardından cilt iyileşme sürecine girer ve çatlakların kaybolması ya da azalması sağlanmış olur.

Detaylı Bilgi Almak İster Misiniz? Numaranızı Bırakın, Biz Sizi Arayalım!