Lazerle Kılcal Damar Tedavisi

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi - Novar Poliklinik

Burun çevresinde, elmacık bölgesinde kızarıklar, gül hastalığı (Rozacea) ve şarap lekesi hastalığı (portwine stain) gibi rahatsızlıklarda lazerle kılcal damar tedavisi başarılı bir yöntemdir.

Söz konusu hastalıklar kılcal damar kaynaklıdır ve genetik faktörler, güneş ışıkları, aşırı alkol kullanımı, östroen hormonunun aşırı salgılanması gibi nedenlerden ortaya çıkabilmektedir. Özellikle yüz bölgesinde etkili olan bu rahatsızlıklar kişilerde özgüven kaybı yaratarak sosyal hayatı olumsuz etkilemektedir.

Nd-Yag Lazeri

Kılcal damar tedavisinde Nd-Yag türü lazer kullanılmaktadır. Bu lazer türü hemoglabin üzerinde yoğunlaşmaktadır. Böylece kılcal damarların deforme olmasına neden olur. Kılcal damarların belirginliğini gidererek, ciltteki görüntü bozukluğunu giderir.

Nd-Yag lazeri kullanılarak yapılan tedavilerde her bir seans yaklaşık yarım saat sürmektedir. Kılcal damar ve gül hastalığı tedacilerinde genellikle 3 seansta başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Şarap lekesi (portwine stain) hastalığında ise başarıya ulaşmak için gerekli seans sayısı lekenin büyüklüğüne göre belirlenmektedir.

Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kılcal damar tedavisinin ardından dikkat edilmesi gereken bazı hususlar bulunmaktadır. Öncelikle tedaviyi yapan uzman hekimlerin bütün tavsiyeleri mutlaka dikkate alınmalıdır. Tedavinin ardından ciltte hafif yanmalar, kızarıklıklar ve kabuklanmalara oluşabilir.

Vücutta bunların oluşması son derece normaldir. Ancak bu kızarıklıklar ve kabuklanmalar kısa sürede iyileşecektir. Seanslardan sonra en az iki hafta boyunca doğrudan güneş ışığına maruz kalınmamalıdır. Ayrıca güneşe çıkılacağı zamanlarda mutlaka yüksek faktörlü güneş kremleri kullanılmalıdır.

Duş sırasında ise fazla sıcak su kullanılmamalıdır. Suyun ılık olması iyileşme sürecine olumlu katkı sağlayacaktır.

Ağrı Hissi Olur Mu?

Lazerle kılcal damar tedavisine başvuracak kişilerin kafalarındaki en önemli soru işareti ağrı hissedip hissetmeyecekleridir. Tedavi yapılan kişilerin çok az bir kısmı ağrı hissetmektedir. Ağrı eşiği düşük olan bu kişilere anestezik kremler sürülebilmekte ya da bölgesel anestezi uygulanabilmektedir.

Bunlar sayesinde ağrı hissinin rahatsızlık vermesinin önüne geçilmektedir. Lazerle kılcal damar tedavisinin en önemli özelliklerinden birisi hastalıkların tekrar etme ihtimalini büyük ölçüde ortadan kaldırmasıdır. Bu nedenle pek çok kişi tarafından güvenli bir şekilde kullanılmaktadır.

Ciltte tahriş, yanma hisse, yara ve kabuk bağlama dışında yan etkisi yoktur. Bu yan etkilerin süresi ise oldukça kısadır.