Botoks Çeşitleri Nelerdir ? - Novar Poliklinik İzmir Botoks Merkezi

Botoks Çeşitleri Nelerdir ?

Botoks Çeşitleri Nelerdir?

Botoks çeşitleri 3’e ayrılır. Bunlardan biri ise tedavi amacıyla uygulanan botokstur. Ayrıca diş gıcırdatma ve terleme sorununun önüne geçmek için de uygulanır. Günümüzde popülerleşen ve oldukça fazla tercih edilen güzellik uygulaması haline gelmiştir.

Botoks Nedir?

Güzellik ve tıbbi alanda kullanılan botoks yüz kırışıklıklarında ve aşırı terleme tedavisinde kullanılmaktadır. Botoks, clostridium botulinum olarak bilinen bakteriden elde edilir. Aynı zamanda yüzdeki kırışıklıklardan, çizgilerden kurtulmak için en güvenilir ve en kolay estetik uygulamalarından biridir. Birçok botoks çeşitleri de bulunuyor.

Genel olarak bütün kaslara etki etmeyen botoks, sadece enjekte edilen noktaya tesir eder ve sinir uçlarında sağlayan maddelerin salınımın önüne geçer. Ayrıca sinirler ile kaslar veya ter bezleri arasındaki elektriksel iletimi kısa bir süreliğine durdurulur. İlk defa göz tembelliği, servikal distoni ve blefarospazm  gibi hastalıkların tedavilerinde uygulanan botoks, ilerleyen zamanlarda kaş çatmalarının neden olduğu kırışıklıkları düzelmek için kullanılmıştır.

Botoks Neden Yapılır?

Güzellik uygulaması olarak bilinen botoks, hangi alanlarda ve neden uygulandığı oldukça fazla merak ediliyor. Genellikle yüz kırışıklıklarını ortadan kaldırmak için ve koltuk altı terlemelerini ortadan kaldırmak için kullanılır. Ayrıca hem tedavi edici hem de korumak için uygulanmaktadır. Zaman içerisinde yüzde görülen çizgilerin tamamen açılmamasına ve belirginleşen çizgilerin daha ileriye gitmemesi için olanak tanır. Bunun yanı sıra aşırı terlemenin önüne de geçer. Birden fazla botoks çeşitleri de vardır.

Yüz kırışıklıkları için ilk defa uygulanacak olan botoks uygulamasının etkisi, yaklaşık olarak 4 ila 6 ay arasında sürmektedir. Uygulamanın tekrarlanması durumunda ise bu süre 8 ila 10 aya kadar uzayabilir. Koltuk altı terlemelerinin önüne geçmek için uygulanacak olan botoks uygulaması ise terlemeyi yaklaşık olarak 10 ila 12 ay arasında düzene sokmaktadır. Tekrarlanması durumunda ise 16 ile 18 aya kadar uzayabilir.

Sinir ve kas sistemi gibi hastalıklarının olduğu kişilerde, gebe ve emziren annelere botoks uygulaması kesinlikle yapılmaz. Uygulama sonrasında baş ağrısı, grip, hırıltı, ağız kuruluğu, hafif mide bulantısı, konuşma bozukluğu, kurdeşen, kanama ve şişme gibi yan etkiler görülebilir.

botoks cesitleri nelerdir

Botoks Hangi Durumlarda Uygulanır?

İlk alanda tıbbi bir uygulama olarak kendini öne çıkaran botoks, şaşılık ve blefarospazm gibi hastalıkların çaresi oldu. Bu hastalıkların tedavilerinde halen btoks uygulaması yapılmaktadır. Ayrıca yüz felci, aşırı terleme, yüz spazmaları, diğer bölgelerdeki spazmaları ve migren gibi hastalıkların tedavilerinde kullanılmaktadır. Bunların yanı sıra diş gıcırdatma ve çene kasılması gibi rahatsızlıklarda kas gevşetmek için de kullanılmaktadır.

Birden çok botoks teknikleri ve botoks çeşitleri bulunuyor. Botoksun bir diğer kullanımı ise güzelliktir. Güzellik alanında oldukça popülerleşen bir uygulama haline gelmiştir. Merak edilen bir diğer konu ise botoks fiyatı? Botoks uygulaması fiyatı hakkında net bir bilgi vermek mümkün değildir. Çünkü uygulama şekline göre fiyat bilgisi değişiklik gösterebilir.

Önerilen Haberler