Ali Çetinkaya Bulvarı Pakkat Apt.
No: 25 K:2 Alsancak
(Sevinç Pastahanesi Bitişiği)
 0.232 421 02 00
 0.530 442 87 87
 bilgi@novarpoliklinik.com

Ablative cilt yenileme (Franksiyonel CO2 Lazer) İzmir

Fraksiyonel karbondioksit lazer nedir ve nasıl çalışır?

Fraksiyonel karbondioksit lazer (10600 nm), derin kırışıkları düzeltmeye yardımcı, sıkı, yeni ve genç bir cilt oluşumunu destekleyen güvenli ve etkili bir lazerli cilt yenileme yöntemidir. Çalışma prensibinde; istenmeyen dokuyu buharlaştıran, yüksek yoğunluklu karbondioksit lazeri kullanır. Fraksiyonel karbondioksit lazerin daha hızlı iyileşme süresi sağlayan kısmı çalışma özelliğidir. Bu teknikte binlerce mikroskopik ısı kolonu cildin derinine inerken, zarar görmüş eski cilt hücreleri temizlenir; genç, parlak ve sağlıklı yeni hücrelerin gelişimi desteklenir.

Fraksiyonel karbondioksit lazer hangi bölgelere uygulanabilir?

Sadece yüz çizgi ve kırışıklıkları için değil aynı zamanda boyun, dekolte ve el gibi diğer cilt bölgelerine de uygulanabilir.

Fraksiyonel karbondioksit lazer'in faydaları nelerdir?

-Tek seansta bile gözle görülür sonuçlar
-Daha pürüzsüz, daha düzgün, yenilenmiş bir cilt
-Derin çizgilerin ve kırışıklıkların yumuşatılması
-Güneş ve yaşa bağlı lekelerin iyileştirmesi

Fraksiyonel ablatif korbondioksit lazer ile fraksiyonel non-ablatif lazer tedavilerinin arasındaki farklar nelerdir?

Her iki sistemde de cilt kısmen tedavi edilir. Ablatif uygulamada cildin daha derin katmanlarına ulaşır. Bu etki; cilt altı dokusu ısıtılarak ortaya çıkar. Bununla birlikte sonuçta tek bir seansta bile gözle görülür sonuçlar elde edilir. İyileşme süreci genellikle fraksiyonel non-ablatif lazer tedavisinden daha uzundur.

Fraksiyonel karbondioksit lazer nasıl uygulanır? Uygulama ağrılı mıdır?

İşlemden 45-60 dakika önce uygulama yapılacak bölgeye topikal anestetik krem sürülür. Tedavi sırasında hafif derecede sıcaklık, ısı veya rahatsızlık hissi duyulabilir. Bununla birlikte bilinen eski karbondioksit lazer tedavisine göre, fraksiyonel karbondioksit tedavisi sonrasında kendiniz çok daha rahat hissedersiniz. Tüm yüz uygulaması yaklaşık 20-30 dakika sürmektedir.

Tedavi; seçilen parametrelere göre 1 ay ara ile 3-5 kez önerilir.

Fraksiyonel karbondioksit lazer tedavisinden sonra neler beklemeliyim? Riskleri nelerdir?

Tedavinin derecesine bağlı olarak, uygulamadan sonra toplu iğne başı gibi noktasal izler olabilir. En sık görülen yan etkiler genellikle bir hafta içinde azalan ödem ve tedavinin şiddetine bağlı olarak 2 ay kadar uzayabilen kızarıklıktır. Daha az sıklıkla kaşınma, kuruluk, soyulma ve pullanma ile karşılaşılabilinir.

Esmer hastalarda nadiren kahverengi lekeler olabilir.Diğer olası etkiler geçicidir.

Uygulama sonrası ne gibi tedbirler almalıyım?

İşlemden sonraki bir ay içerisinde güneşe karşı dikkatli olunmalı ve güneş koruyucu krem (en az spf 30) kullanmalısınız.

Fraksiyonel karbondioksit lazer tedavisinin pozitif etkileri ne zaman görülür?

Uygulamadan hemen sonra cilt yüzeyi daha yumuşak, parlak görünümlü ve gergindir. 3-6 ay içerisinde cildinizdeki yenilenme çok net gözlenir.